• English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
Search 
  •   All institutions
  • Høgskolen i Østfold
  • Search
  •   All institutions
  • Høgskolen i Østfold
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 28

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Submit Date Asc
  • Submit Date Desc
  • Author Asc
  • Author Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Den digitale lærergjerningen 

Baltzersen, Rolf K. (Chapter, 2009)
I skole-Norge har IKT vært et ”hett” tema det siste tiåret. Diskusjonen har blant annet dreid seg om IKT har en positiv eller negativ læringseffekt. De siste par årene har man imidlertid innsett at det er umulig å besvare ...
Thumbnail

Å veilede en nyutdannet lærer med disiplinproblemer i klassen 

Baltzersen, Rolf K. (Chapter, 2011)
I denne artikkelen vurderer jeg om modelltenkningen til Argyris og Schön kan gi oss en større forståelse for de praksisteorier som nyutdannete lærere og veiledere opererer med. Argyris og Schön gjør en grovkategorisering ...
Thumbnail

Digitale fortellinger i skolen (Versjon april 2012) 

Baltzersen, Rolf K. (Book, 2012-04)
Dette er først og fremst en bok spekket med praktiske tips om hvordan man kan jobbe med digitale fortellinger i undervisningen. I tillegg har jeg ønsket å plassere digitale fortellinger som sjanger inn i en historisk og ...
Thumbnail

Collective knowledge advancement as a pedagogical practice in teacher education. An explorative case study of student group work with wiki assignments in the interplay between an offline and a global online setting 

Baltzersen, Rolf K. (Series of dissertations submitted to the Faculty of Education, University of Oslo;276, Doctoral thesis, 2017-12)
ENGELSK: The aim of this dissertation was to describe and analyze collective knowledge advancement (CKA) as a pedagogical practice in teacher education. The background is that Internet permits new types of authentic ...
Thumbnail

Veiledning på masteroppgaven 

Baltzersen, Rolf K. (Report, 2018-02-15)
Dette er andre utgaven av heftet eller rapporten «Veiledning på hovedfag». I år 2000, for nesten 20 år siden, lagde jeg et idéhefte om oppgavefaglig veiledning. Teksten baserte seg på intervju med veiledere ved Universitetet ...
Thumbnail

Å samtale om samtalen. Veiledning og metakommunikasjon. 

Baltzersen, Rolf K. (Book, 2018)
«Hva mener du når du sier at jeg er feig?», «Nei, hør nå her!», «Jeg synes vi har det så hyggelig sammen!», «La oss snakke litt om hvordan vi bør samarbeide.» – Dette er uttrykk vi bruker for å regulere hvordan vi snakker ...
Thumbnail

Vilje, men manglende handlekraft – skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap 

Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie (Journal article; Peer reviewed, 2017)
Artikkelen undersøker hvilken verdi skoleledere tillegger tospråklig fagopplæring og hvilken betydning dette har for tospråklige faglæreres deltakelse i skolens læringsfellesskap. Minoritetsspråklige elever har, ved behov, ...
Thumbnail

Startalder og andrespråkstilegnelse av finitthet 

Mosfjeld, Inger Martine (Journal article; Peer reviewed, 2017)
I artikkelen analyseres språkdata fra et søskenpars andrespråkstilegnelse av norsk. Empirien brukes til å se nærmere på barns andrespråkstilegnelsesprosess for finitthet i norsk og å drøfte forholdet mellom denne prosessen ...
Thumbnail

Andrespråkselevers møte med obligatoriske leseprøver fra småskole- til mellomtrinn 

Arntzen, Ragnar; Kvifte, Bjørn Harald; Hjelde, Arnstein (Journal article; Peer reviewed, 2017)
In this article we present the results of national reading tests of a group of 16 minority-speaking pupils from grade 1 to 5, and then examine the partial skills that are particularly challenging on reading tests for ...
Thumbnail

God i både nynorsk og bokmål allereie på barnesteget? 

Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde (Journal article; Peer reviewed, 2017)
  • 1
  • 2
  • 3

Contact Us

Privacy policy
Powered by DSpace software

Service from Unit
 

 

Browse this ArchiveIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsBrowse all ArchivesArchives & CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login
Filter by AuthorBaltzersen, Rolf K. (6)Karlsen, Kristine Høeg (3)Andreassen, Rune (2)Borgersen, Trond Arne (2)Jensen, Magne Skibsted (2)Kivedal, Bjørnar Karlsen (2)Arntzen, Ragnar (1)Bjørnstad, Gunhild Brænne (1)Bråten, Ivar (1)Christiansen, Ane (1)... View MoreFilter by subject
Samfunnsvitenskap: 200 (28)
Lærerutdanning (4)formative assessment (2)Kommunikasjon (2)Læring (2)types of feedback (2)Undervisning (2)Veiledning (2)veiledning (2)Veiledningspedagogikk (2)... View MoreFilter by Date Issued2019 (1)2018 (5)2017 (16)2016 (3)2012 (1)2011 (1)2009 (1)Filter by Document TypeJournal article (22)Peer reviewed (22)Book (2)Chapter (2)Doctoral thesis (1)Report (1)

Contact Us

Privacy policy
Powered by DSpace software

Service from Unit