• English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
View Item 
  •   All institutions
  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   All institutions
  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

RealMaps: Using real maps in Minecraft

Helleborg, Sindre; Åmdal, Tellef Møllerup
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Main article (1.131Mb)
Permanent link
http://hdl.handle.net/11250/294600
Issue date
2015
Share
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [2230]
Abstract
The project was to create an automated system that would take publicly available geographic data and use them to create to playable Minecraft worlds. These maps where to be accessible through a web server running our system. The focus of the project was the technical simplicity to the end user and the similarity between our maps and those generated by an ordinary minecraft version, both aesthetically and gameplay wise. Our solution ended up being 2 different java applications working in a pipeline. We created these two and a proof of concept website made with django. The first program handles downloading the relevant geographical data and processing it into a form that can be used to directly converted to a Minecraft map. The second one being a Minecraft mod, used for generating the actual Minecraft world. It uses Minecrafts own built in generator with our code running on top. We also did some user tests. We let people navigate through the generated Minecraft worlds. We gave them a map of a real world location and tasked them with finding the corresponding location in Minecraft. We also did the opposite where we had them try and mark a location on the map based on a location in Minecraft.
 
Prosjektet gikk ut på å lage et automatisk system som tar offentlig tilgjengelig data og bruker det til å lage en spillbar Minecraft verden. Disse kartene skal være tilgjengelige igjennom en web side som kjører systemet vårt. Hovedmålene med prosjektet var å lage et system som ikke krevde store tekniske ferdigheter av sluttbrukeren og at kartene laget av systemet ligner på de i en vanlig versjon av Minecraft, både når det gjelder estetikk og spillbarhet. Løsningen vår var to Java applikasjoner som arbeider serielt, vi lagde disse to og en test webserver lagd med Django. Det første programmet håndterer nedlasting av relevant geografisk data og bearbeider det til en form som kan bli direkte konvertert til et Minecraft kart. Den andre er en Minecraft mod brukt til å generere det faktiske Minecraft. kartet Den bruker Minecrafts innebygde generator med vår kode kjørende på toppen. I tillegg gjorde vi noen bruker tester. Vi lot folk navigere de genererte Minecraft verdene. Vi ga dem et kart over et område i den virkelige verden og ga dem oppgaven med å finne den tilsvarende posisjonen i Minecraft. Vi gjorde også det motsatte, der oppgaven vi ga dem var om å finne en posisjon på kartet markert i Minecraft.
 

Contact Us

Search NORA
Powered by DSpace software

Service from BIBSYS
 

 

Browse this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsBrowse all ArchivesArchives & CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

Google Analytics StatisticsView Usage Statistics

Contact Us

Search NORA
Powered by DSpace software

Service from BIBSYS