Recent Submissions

  • Hvordan påvirker intern servicekvalitet kundelojalitet hos Adams Matkasse? 

    Nyquist, Nanna; Søreng, Julie; Raanaa, Heidi (Bachelor thesis, 2017-10-09)
    Gjennom studiet har vi lært at møtet mellom bedrift og kunde blir vektlagt som et av de viktigste nøkkelpunktene i tjenester. I sammenheng med dette har viktigheten av interne prosedyrer og prosesser blitt trukket frem ...
  • Er myndiggjøring og tillit til førstelinjemedarbeidere relatert til kundetilfredshet? 

    Beckmann, Fredrik; Berg, Eivind Kumle; Lian, Emil (Bachelor thesis, 2017-10-09)
    Dagens servicemarked utgjør om lag 70% av Norges bruttonasjonalprodukt. Offentlige og private servicenæringer er i vekst, kunden stiller høyere krav og utvalget av teori som belyser praktiske metoder for å imøtekomme kundens ...
  • Hvilken effekt har service recovery på kundelojalitet? 

    Glevoll, Sondre Bry; Hovland, Herman; Hov, Øystein (Bachelor thesis, 2017-10-09)
    I denne oppgaven har vi som formål å se nærmere på om Norwegian ved bruk av service recovery kan bygge tillit og lojalitet til selskapet, på tross av en tidligere negativ opplevelse hos kundene. For eksempel var Norwegian ...
  • Hvordan kan ledere anvende motivasjon for å nå mål bedriften setter? 

    Meløysund-Haslie, Sara Iren; Sortodden, Martine (Bachelor thesis, 2017-10-09)
    Sammendrag I denne oppgaven har vi gått ut i fra følgende problemstilling “Hvordan kan ledere anvende motivasjon for å nå mål bedriften setter? ". Formålet med denne oppgaven har vært å se nærmere på lederes muligheter ...
  • Statistisk eksperiment på hvordan kjønnet kan påvirke i en rekrutteringsprosess 

    Fjærdbo, Eleonora; Almroth, Marte Peckel; Kivarkis, Patrisya (Bachelor thesis, 2017-10-09)
    Vårt valg av tema og problemstilling har vært likestilling mellom kjønn og om kjønn har en påvirkning på vurderinger man gjør i en rekrutteringsprosess. Vi ønsker å belyse problematikken ved å bruke kvantitativ metode ...
  • Førstelinjemedarbeideres bidrag i tjenesteinnovasjoner 

    Eggen, Knut Erik; Engvik, Bjørn Jansøn (Bachelor thesis, 2017)
    Bakgrunnen for oppgaven er en felles interesse for tjenesteinnovasjon og tjenesteutvikling. I oppgaven undersøkes førstelinjemedarbeidernes involvering i tjenesteinnovasjonsprosessen, og hvilke faktorer som fremmer eller ...
  • MELLOMLEDERENS PÅVIRKNINGSKRAFT 

    Fladseth, Vilde Karlsdatter; Robertsen, Adrian Dæhli; Iversby, Madeleine Fjeld (Bachelor thesis, 2017)
    Vi ønsker i denne oppgaven å studere relasjoner mellom mellomleder og ansatte i ulike bransjer, og hvilken påvirkningsgrad mellomledere har for ansattes motivasjon. Kvalitative intervjuer, relevant teori fra pensum, ...
  • Det digitale paradigme: Et skifte i kvalitetsdimensjoner 

    Knigge, Angelika; Johnson, Eivind Aamodt; Mjærum, Nikolai (Bachelor thesis, 2017)
    Denne oppgaven tar utgangspunkt i Sussnas (2015) fire dimensjoner for digital servicekvalitet. For å belyse hvilke faktorer som har størst påvirkning på tilfredshet og lojalitet hos brukerne til bedriftene Google, Facebook ...
  • Hvilke avvik kan oppstå mellom ledere og deres ansattes oppfatning om motivasjon? 

    Lehne, Annemarte; Eliassen, Kristina; Tynes, Lars Wien (Bachelor thesis, 2017)
    I en arbeidshverdag der du som ansatt har en leder over deg, antar vi det kan oppstå misforståelser mellom deg og din leder, om hvordan du motiveres. Dette mener vi kan forekomme i såkalte avvik, som ikke alltid er enkle ...