Bachelor's theses from BI Norwegian Business School. From 2016 and onwards only grades A are published. Older theses are graded A or B. Confidential theses will not be made available.

Recent Submissions

  • Investeringsanalyse av Grieg Seafood ASA 

    Giskeødegård, Kristin Anette; Braut, Katarina (Bachelor thesis, 2017)
    Formålet med denne oppgaven er å beregne lønnsomheten av den potensielle havmerden til Grieg Seafood ASA. Innledningsvis i oppgaven vil laksenæringen og selskapet bli presentert, sammen med prosjektet og tilhørende ...
  • Valuation of Norway Royal Salmon ASA 

    Lachonius, Andreas (Bachelor thesis, 2017)
    In this bachelor thesis, I have performed a valuation of Norwegian Royal Salmon ASA (NRS). The problem statement in the thesis is defined as: ‹‹What is the fundamental value of a share in NRS, traded at the Oslo Stock ...
  • Finansiell risikostyring i Jacobsen & Svart 

    Thøring, Eivind; Amdal, Nikolai; Kokkersvold, Eline Haugetun (Bachelor thesis, 2017)
    I denne oppgaven har vi tatt for oss temaet finansiell risikostyring. Vi har knyttet temaet opp mot bedriften Jacobsen & Svart, et kaffebrenneri. Oppgavens formål er å undersøke om bedriften kan benytte sikringsstrategier ...
  • Om Magnor Glassverk AS 

    Lystad, Magnus; Gjerde, Kristoffer (Bachelor thesis, 2017)
    I denne oppgaven ønsket vi å undersøke hvorvidt lean-prinsipper og –verktøy kan bidra til effektivitetsforbedringer, og hvordan man kan integrere kontinuerlig forbedring i arbeidskulturen. Magnor Glassverks hovedlager ...
  • Lønnsomhetsvurdering av Fyrstikkalléen 1 

    Pettersen, Øystein André; Gundersen, Bendik Tjøntvedt (Bachelor thesis, 2017)
    Formålet med denne oppgaven var å gjennomføre en lønnsomhetsvurdering av eiendomsprosjektet på Fyrstikkalléen 1 på Helsfyr i Oslo. Basert på prognostisering av fremtidige kontantstrømmer og vurdering av usikkerheten knyttet ...
  • En økonometrisk analyse av de norske boligprisene. 

    Akhta, Iram Naz; Goldaman, Angelica (Bachelor thesis, 2017)
    Denne bacheloroppgaven er ikke en del av spesialisering i studieforløpet men heller en generell oppgave. Hensikten er å sette den markante prisveksten i kontekst. Ved å kvantifisere de fundamentale faktorene som påvirker ...
  • Hvordan påvirker crm-system, kunderelasjoner, kundelojalitet og kundetilfredshet salget til jotron? 

    Ansari, Fizza; Stavik, Tobias Ludviksen (Bachelor thesis, 2017)
    Jotron er en av verdens ledende bedrifter på kommunikasjons- og nødutstyr markedet. Bedriften vokser stadig og har sikret seg mange lukrative kontrakter og begynner å få stor annerkjennelse. Med fokus på lange og gode ...
  • Trend sko AS 

    Nilsen, Martine; Homleid, Malin (Bachelor thesis, 2017)
    Avslutningsvis på vår bachelor i Retail Management, med fordypning i salgsledelse og personlig salg, har vi valgt å fokusere på temaet motivasjon blant ansatte i skoforretningen Trend Sko. Vi har valgt dette temaet på ...
  • Lean og Lean service i Frende Forsikring ved bruk av robotisering 

    Sandal, Henrik Glesnes (Bachelor thesis, 2017)
    I denne oppgaven har jeg arbeidet med Frende forsikring. Dette er et forsikringsselskap som har hatt en sterk vekst siden de ble etablert i 2007. Jeg har ved bruk av Lean og Lean Service teorien tatt for meg følgende ...
  • Hvordan håndteres utviklingen av markedsføring og salg på nett? 

    Yttri, Synne Valvik (Bachelor thesis, 2017)
    I denne bacheloroppgaven i Salgsledelse og personlig salg, har jeg tatt for meg utviklingen som skjer i markedsføring og salgsorganisasjonen i dag, hvor fysiske butikker og markedsføring gjennom tradisjonelle kanaler er ...
  • Hvordan kan expert as dra nytte av sosiale medier for å styrke sine kunderelasjoner? 

    Leversen, Helene (Bachelor thesis, 2017)
    I dag er sosiale medier en stor del av mange menneskers hverdag i forhold til tidligere. Teknologien er i stadig utvikling og nye former for medier dukker opp. Aldri før, har kundene hatt så stor forbrukermakt ved å bruke ...
  • En kvalitativ undersøkelse om motivasjon i det aktivitetsbaserte kontorlandskapet hos Orkla home & personal care 

    Rønning, Marie; Røise, Silje; Sogn, Fredrikke (Bachelor thesis, 2017)
    I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fokusere på temaet motivasjon gjennom problemstillingen ”Hvordan har endringen til det aktivitetsbaserte kontorlandskapet påvirket motivasjonen til de ansatte i Orkla Home & ...
  • En utredning av effektivitet og konkurransekraft i H.M.Kristiansens Automobilbyrå AS 

    Halvorsen, Julie Elisabeth Smith; Risan, Øyvind; Rusten, Karen Emilie (Bachelor thesis, 2017)
    Denne oppgaven omhandler i hvilken grad prosessdesign og ressursutnyttelse bidrar til H.M.Kristiansens Automobilbyrås gode prestasjoner i bussbransjen, hvor det finnes mange aktører og lave marginer. Formålet med oppgaven ...
  • Multikanalstrategien til Telenor 

    Joheim, Audun; Mikalsen, Celine Hopen (Bachelor thesis, 2017)
    Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan Telenor i en stor bransje differensierer seg mot konkurrentene ved bruk av multikanalstrategi, og hvordan kundelojaliteten og tilfredsheten blir påvirket av det. Oppgaven ...
  • Skål for barnas høytid 

    Eriksen, Gina Ross; Boge, Frida (Bachelor thesis, 2017)
    I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en holdningskampanje på vegne av kampanjeorganisasjonen AV-OG-TIL, som arbeider for godt alkovett i det norske samfunnet. Kampanjens målgruppe er foreldre i alderen 30-39 år, ...
  • Informasjonskampanje for Folkehelseinstituttet og HPV-vaksinen 

    Holand, Ida Kristine; Skage, Kine Midtun (Bachelor thesis, 2017)
    I vår bacheloroppgave i PR- og markedskommunikasjon har vi valgt å utvikle en informasjonskampanje for Folkehelseinstituttet (heretter kalt FHI) og HPVvaksinen. I januar 2016 ble det vedtatt at kvinner født 1991 og senere ...
  • Intern markedsføring ved Max Fritid Engros AS 

    Dahle, Karoline Iren Reiten (Bachelor thesis, 2017)
    I min bacheloroppgave har jeg valgt å ta for meg intern markedsføring. Intern markedsføring er en prosess for å skape relasjoner både internt og eksternt i en bedrift. Som en konsekvens av intern markedsføring vil det ...
  • Hvordan kan ski storsenter bruke kundeklubben og sosiale medier for å øke tilfredshet og lojalitet til senteret? 

    Rånes, Martine; Tysnes, Nora (Bachelor thesis, 2017)
    Denne oppgaven omhandler kundetilfredshet og lojalitetsbygging hos Ski Storsenter, hvor vi har kommet frem til følgende problemstilling: “Hvordan kan Ski Storsenter bruke kundeklubben og sosiale medier for å øke tilfredshet ...
  • Markedsføring på forbrukerens premisser? 

    Braastad, Marianne (Bachelor thesis, 2017)
    Temaet i forestående Bacheloroppgave i merkevarestrategi er native advertising. Hovedformålet med oppgaven er å avdekke hvordan forbrukeres erfaring knyttet til native advertising påvirker deres forutsetning for å ...
  • Salgsmotivasjon 

    Lund, Emilie Edvardsen; Storløkken, Veronica Myrland (Bachelor thesis, 2017)
    Vi har skrevet bacheloroppgaven vår i fordypningsfaget Salgsledelse og Personlig Salg BTH 3203 i samarbeid med Telia Norge AS. Oppgavens hovedtema er salgsmotivasjon hos Telias b2b-selgere. Vi valgte dette temaet på ...

View more