Show simple item record

dc.contributor.authorBjørnstad, Gunhild Brænne
dc.date.accessioned2017-03-15T10:13:48Z
dc.date.available2017-03-15T10:13:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationInFormation - Nordic Journal of Art and Research. 2015, 4 (2), 1-10nb_NO
dc.identifier.issn1893-2479
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2434153
dc.description.abstractArtikkelen tar utgangspunkt i en kunstpraksis i Tanzania og bruker musikalen Sukumiwa Mpakani, en swahili hiphopmusikal, som forskningsobjekt. Artikkelen utforsker hvordan vi som kunstpedagoger kan bruke vår praksis som bakgrunn for demokratisk dannelse av både deltagerne i prosjektet, oss selv og av lokal etablert kunstpraksis. Diskusjonen tar opp temaer som kom frem under intervjuer med initiativtagerne underveis i prosessen, samt refleksjoner etter at prosjektet var avsluttet. Ved å benytte en gatekultur som scenisk form utfordres etablerte kunstpraksiser og kunstforståelser i Tanzania.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusnb_NO
dc.subjectBongo Flavanb_NO
dc.subjectDemokratinb_NO
dc.subjectTeaterpraksisnb_NO
dc.subjectUenighetsfellesskapnb_NO
dc.subjectFrigjøringnb_NO
dc.subjectTeater i Tanzanianb_NO
dc.subjectHiphopteaternb_NO
dc.subjectEstetikknb_NO
dc.subjectKunstdidaktikknb_NO
dc.titleSukumiwa Mpakani - et demokratisk teatereksperiment?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.source.pagenumber1-10nb_NO
dc.source.volume4nb_NO
dc.source.journalInFormation - Nordic Journal of Art and Researchnb_NO
dc.source.issue2nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Tidsskrift- og avisartikler [15]
    Samlingen inneholder bidrag fra ansatte ved Avdeling for lærerutdanning publisert som tidsskrift- og avisartikler

Show simple item record