• English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
View Item 
  •   All institutions
  • Folkehelseinstituttet
  • Publikasjoner fra Kunnskapssenteret 2004 - 2015
  • Rapporter og andre publikasjoner fra Kunnskapssenteret
  • View Item
  •   All institutions
  • Folkehelseinstituttet
  • Publikasjoner fra Kunnskapssenteret 2004 - 2015
  • Rapporter og andre publikasjoner fra Kunnskapssenteret
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse

Danielsen, Kirsten
Research report
Thumbnail
View/Open
report (1.283Mb)
Permanent link
http://hdl.handle.net/11250/2378491
Issue date
2010-12
Share
Metadata
Show full item record
Collections
  • Rapporter og andre publikasjoner fra Kunnskapssenteret [620]
Original version
Notat fra Kunnskapssenteret 2010  
Abstract
Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten og Nasjonalt kompetansesenter for legevaktmedisin gjennomførte våren 2010 en spørreundersøkelse blant pasienter og pårørende som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt. Undersøkelsen hadde som fomål å prøve ut ulike måter å øke svarprosenten i en spørreundersøkelse på, i tillegg til å gi resultater på pasient- og pårørendeerfaringer til Bodø legevakt.

Undersøkelsen omfattet pasienter som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt i undersøkelsesperioden, enten de først hadde ringt legevakten og vært på legevaktlokalet, eller de hadde møtt opp direkte på legevakten. Også pasienter som eventuelt hadde sykebesøk hjemme ble inkludert i utvalget. Pasienter som kun hadde vært i telefonkontakt med legevakten ble ikke inkludert i denne undersøkelsen.

Generelt ga pasienter og pårørende positive vurderinger av legevakten. Gjennomsnittskåren på de fire hovedområdene (telefonkontakt, legekontakt, sykepleierkontakt og organisering) vises på en skala fra 0 til 100, hvor 0 er dårligst og 100 er best. Resultatene viser at hovedområdet Organisering får noe lavere gjennomsnittsskåre enn de andre hovedområdene. Pasienter og pårørende ga generelt gode tilbakemeldinger også på enkeltspørsmål, både de som inngår i de fire hovedområdene og andre enkeltspørsmål.
Publisher
Norwegian Knowledge Centre for the Health Services

Contact Us

Search NORA
Powered by DSpace software

Service from BIBSYS
 

 

Browse this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsBrowse all ArchivesArchives & CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

Google Analytics StatisticsView Usage Statistics

Contact Us

Search NORA
Powered by DSpace software

Service from BIBSYS