• English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
View Item 
  •   All institutions
  • NTNU Samfunnsforskning
  • Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK
  • View Item
  •   All institutions
  • NTNU Samfunnsforskning
  • Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yrkesretting og relevans i fellesfagene. Hovedrapport med sammenstilling og analyser

Iversen, Jon Marius Vaag; Haugset, Anne Sigrid; Martinsen, Anders; Wendelborg, Christian; Røe, Melina; Nossum, Gunnar; Stene, Morten
Research report
Thumbnail
View/Open
Yrkesretting+og+relevans+i+praksis+WEB.pdf (1.717Mb)
Permanent link
http://hdl.handle.net/11250/2365391
Issue date
2014
Share
Metadata
Show full item record
Collections
  • Rapporter [197]
  • Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK [205]
Original version
Rapport / Trøndelag forskning og utvikling. Trøndelag Forskning og Utvikling A/S, 2014  
Abstract
Denne rapporten er en dokumentasjon av en empirisk studie av yrkesretting og relevans i norsk skole. Studien er gjort på oppdrag fra Kunnskaps¬departementet og er andre delen av forskningsprosjektet yrkesretting og relevans i fellesfagene i videregående opplæring. Det er benyttet et analyserammeverk som beveger seg både på skole- og skoleledelsesnivået og ut i klasserom hos elever og lærere. Hovedkonklusjonen er at norske skoler i stor grad er tilrettelagt for yrkesretting, men at det er læreren som styrer undervisningen og at egenskaper ved læreren og at elevene opplever undervisningen som rele¬vant er av særlig betydning for effektene av yrkesretting.
Description
-

Contact Us

Search NORA
Powered by DSpace software

Service from BIBSYS
 

 

Browse this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsBrowse all ArchivesArchives & CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

Google Analytics StatisticsView Usage Statistics

Contact Us

Search NORA
Powered by DSpace software

Service from BIBSYS