Show simple item record

dc.contributor.authorSjølie, Silje
dc.contributor.authorRuud, Kristina
dc.date.accessioned2014-10-15T14:32:01Z
dc.date.available2014-10-15T14:32:01Z
dc.date.issued2014-10-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/223966
dc.description.abstractDenne oppgaven er utarbeidet i samarbeid med et utvalg av de skandinaviske hotellkjedene. Studiet er basert på ulike strategier og modeller som i kontekst med vår problemstilling og hypoteser belyser temaet turnover i hotellbransjen. Gruppen belyser spesifikt tematikken rundt hva som er den ideelle ansettelsesperioden for den enkelte hotellmedarbeider. Oppgaven vektlegger muligheten for å bruke ulike motivasjonsfaktorer som påvirkning til en akseptabel turnover. Det er benyttet kvalitativ metode i gjennomføringen av undersøkelsen blant ledere i de respektive kjedene. Gruppen har her valgt å benytte dybdeintervjuer for å samle inn data. Funnene fra undersøkelsen konstaterer at motivasjon, kompetanseutvikling og rekrutteringsprosessen er faktorer som påvirker hvor lenge en ansatt blir værende i både sin stilling, og innad i den spesifikke kjeden. Det ble også funnet flere andre utenforliggende elementer som kan påvirke de ansatte i deres valg av ansettelsesperiode.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectMotivasjonnb_NO
dc.subjectAnsettelsenb_NO
dc.titleTURNOVER I DE SKANDINAVISKE HOTELLKJEDENEnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record