• English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
View Item 
  •   All institutions
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Education and Special Education
  • Master's theses (HF-IGIS)
  • View Item
  •   All institutions
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Education and Special Education
  • Master's theses (HF-IGIS)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

”Tan jeg væe me å lete?” En studie om lekemestring hos barn med språkvansker

Eek, Ingrid Tjøstheim
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Eek, Ingrid Tjøstheim.pdf (2.003Mb)
Permanent link
http://hdl.handle.net/11250/185816
Issue date
2009
Share
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master's theses (HF-IGIS) [361]
Abstract
Formålet med studien var å se nærmere på hvordan førskolebarn med språkvansker mestret lek, og hvilke konsekvenser dårlig lekemestring kan føre til hos disse barna. Studien ble gjennomført via observasjon av barns lek, ved bruk av TRAS og ALLE MED skjema, og via formelle samtaler/intervju med de pedagogiske lederne til barna. I alt var det med fem førskolebarn i studien, som alle var oppmeldte for språkvansker til PPT. Funn fra studien indikerer at desto større språkvansker barn har, desto større vansker vil de ha i forhold til lek. Vanskene barna opplevde i leken, så ut til å gå påvirke deres trivsel, etablering av vennskap, og utvikling av sosiale ferdigheter i negativ retning.
Description
Master's thesis in Special education
Publisher
University of Stavanger, Norway
Series
Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009

Contact Us

Search NORA
Powered by DSpace software

Service from BIBSYS
 

 

Browse this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsBrowse all ArchivesArchives & CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

Google Analytics StatisticsView Usage Statistics

Contact Us

Search NORA
Powered by DSpace software

Service from BIBSYS