• English
    • norsk
  • norsk 
    • English
    • norsk
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Alle institusjoner
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Reports (SNF)
  • Vis innførsel
  •   Alle institusjoner
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Reports (SNF)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bruk av ulike informasjonstjenester på internett ved produktsøk

Pedersen, Per E.; Nysveen, Herbjørn
Research report
Thumbnail
Åpne
R42_01.pdf (837.3Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/164433
Utgivelsesdato
2001-10
Del
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Reports (SNF) [527]
Sammendrag
Denne rapporten oppsummerer internasjonale studier av informasjonstjenesters betydning ved søk etter produktinformasjon. Den gjennomgår også ulike teoretiske tilnærminger til søk etter produktinformasjon, og bruk av informasjonstjenester i den forbindelse. Videre rapporteres resultatene fra en undersøkelse av brukeratferd på og rundt informasjonstjenester på Internett. Arbeidet er gjort som en delleveranse til et større brukerstyrt prosjekt finansiert av Entra Data AS, WebHit AS og Norges forskningsråd. Undersøkelsen viser at et stort flertall av brukerne foretrekker å bruke søkemotorer til produktsøk. Det er forskjeller mellom brukerne av ulike informasjonstjenester med hensyn til kjønn, erfaring med Internett og det atferdsmodus brukerne er i under søk. I utgangspunktet er det ingen direkte sammenheng mellom atferdsmodus og kjøpsintensjon og mellom bruk av informasjonstjenester og kjøpsintensjon, men når vi tar hensyn til produktegenskaper og egenskaper ved brukerne er det sammenheng mellom atferdsmodus og kjøpsintensjon, men ikke mellom bruk av ulike informasjonstjenester og kjøpsintensjon. Resultatene fra undersøkelsen kan brukes til å tilpasse nettsteder etter hvilken informasjonstjeneste brukeren kommer fra. De kan også brukes til å segmentere brukere etter brukt informasjonstjeneste, men disse segmentene skiller seg ikke fra hverandre med forskjellig kjøpsintensjon.
Utgiver
SNF
Serie
Rapport
2001:42

Kontakt oss

Søk i NORA
Basert på DSpace software

Levert av BIBSYS
 

 

Bla i denne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterBla i alle arkivArkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Google Analytics statistikkBesøksstatistikk

Kontakt oss

Søk i NORA
Basert på DSpace software

Levert av BIBSYS