• English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
View Item 
  •   All institutions
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag
  • View Item
  •   All institutions
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Don’t give me a fish – teach me to fish instead

Vindenes, Renate
Student paper, others
Thumbnail
View/Open
GlobalKnowledge_VindenesFish.pdf (647.0Kb)
Permanent link
http://hdl.handle.net/11250/150309
Issue date
2010
Share
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag [679]
Abstract
Gatebarn situasjonen i Livingstone er et økende problem, hovedsaklig på grunn av HIV/Aids generasjonen og fattigdommen som herjer Zambia. Myndighetene har jobbet med å finne ut hvordan de best mulig kan hindre en fremtidig økning, selv om de mørke prognosene tilsier at problemet vil være økende de neste årene. Det er sosialkontoret som har hovedansvaret for gatebarna, og det var også der jeg hadde min praksis i åtte uker mens jeg var i Livingstone, Zambia. Sosialarbeiderne jeg har intervjuet/observert i henhold til oppgaven min har fortalt meg om hovedoppgavene deres angående barna. Man kan dele opp arbeidet i to deler; forebygging for de barna som er i faresonen, og familiegjenforening/ omplassering for de barna som allerede er endt opp på gaten.
Description
Global knowledge, GK300

Contact Us

Search NORA
Powered by DSpace software

Service from BIBSYS
 

 

Browse this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsBrowse all ArchivesArchives & CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

Google Analytics StatisticsView Usage Statistics

Contact Us

Search NORA
Powered by DSpace software

Service from BIBSYS