• English
    • norsk
  • norsk 
    • English
    • norsk
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Alle institusjoner
  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • Vis innførsel
  •   Alle institusjoner
  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Markedsføring av friluftsprodukter

Korsvold, Eirik Holm; Røneid, Anders Nedland
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
friluftsprodukter.pdf (14.53Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/143113
Utgivelsesdato
2007
Del
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for design [399]
Sammendrag
NORSK:

Prosjektet er gjennomført på oppdrag fra grossistfirmaet HK Trading, som i dag

importerer friluftsprodukter fra Nokian Footwear og Trangia til det norske

markedet. De har i forbindelse med en planlagt utvidelse av bedriften sett et

behov for å få kartlagt hvordan deres posisjon er i markedet og hvordan de bør

fokusere driften fremover. Behovet for økt markedsføring har også meldt seg, i

tillegg til et ønske om en ny grafisk profil for bedriften, inkludert blant annet ny

logo og ny hjemmeside.

Rapporten skal gi viktig informasjon om hvordan HK Trading i tiden fremover

bør legge opp driften, basert på informasjon om blant annet bedriftens plassering

i dagens marked. Bedriftens interne og eksterne arbeidsbetingelser har blitt

kartlagt, og basert på dette har det blitt satt opp en oversikt over de potensielle

styrker, svakheter, muligheter og trusler bedriften står opp i mot. Videre gir

rapporten et konkret forslag til hvordan HK Trading bør legge opp sin nye

markedsføringsstrategi, hovedsaklig basert på de økonomiske rammer som har

blitt gitt. Forskjellige metoder og gjennomføringskanaler har blitt vurdert og

valgt ut i fra respons og rammer i prosjektet, for å øke kjennskapen til

produktene blant forbrukerne. Rapporten gir også et innsyn i HK Tradings nye

grafiske profil. Det er utformet blant annet ny fargeprofil, logo, hjemmeside,

annonsemateriell og visittkort til bruk for bedriften i tiden fremover.
 
ENGELSK:

This project is carried out in cooperation with HK Trading, a wholesale company

which imports outdoor gear from Nokian Footwear and Trangia for the Norwegian

market. In connection with a planned expansion of the company, the owners

of HK Trading wanted a survey of the relevant market. There was also an obvious

need for more and better marketing, in addition to a new graphic profile, homepage

and logo.

Based on this, our work includes a study of both internal and external factors

concerning the company. Our report outlines potential strengths, weaknesses

and threats in this field of branch, and it also points out some possible answers

on future management and operation of HK Trading. In addition it suggests some

strategies for methodical marketing, within the economic limits given.

One of the main issues of this work has been to look into how to increase the

awareness and knowledge of these outdoor products among people. We have

therefore looked into various methods and ways of marketing.

The report also presents HK Trading’s new graphic profile. Our suggestions include

a new colour scheme, a new logo and homepage, various advertising material

and business cards.
 
Beskrivelse
Sammendrag på engelsk

Kontakt oss

Søk i NORA
Basert på DSpace software

Levert av BIBSYS
 

 

Bla i denne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterBla i alle arkivArkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Google Analytics statistikkBesøksstatistikk

Kontakt oss

Søk i NORA
Basert på DSpace software

Levert av BIBSYS